Saturday 29 October 2011

5 pekara yang perlu kita buat tapi kita tak buat .... naper?



5 perkara yang perlu aku lakukan ialah:
1)aku sebagai hamba ALLAH wajiblah menyujudkan seluruh angota badanku untuk MU dengan cara aku menyembahMU.Seperti solat lima waktu....tapi..aku tak buat....naper?

2)aku sebagai anak perlu menghormati ibu bapaku...tapi...aku malah meningking dan mengumpat ibuku di belakangnya....naper?

3)aku sebagai anak lelaki,sepatutnya menguruskan jenazah orang tuaku....tapi...aku tidak melakukan itu....menyesalnya aku....naper?

4)aku sebagai ketua keluarga sepatutnya menjaga keluargaku dengan baik....tapi aku hanya berpoya-poya di kelab malam...naper?

5)dan aku sebagai orang tua perlu dijaga oleh anak-anak ku....tapi aku dihantar ke rumah orang tua....naper?


~Roda hidup sentiasa berputar tetapi kita tidak pernah sedar...kenape?kerana hiburan telah membuatkan kita lalai.oleh sebab itu,jangan lah kita lalai hanya kerana hiburan yang tidak berfaedah dan janganlah kita melakukan sesuatu yang tidak baik kepada orang lain kerana kita akan menerima balasan yang setimpal dengan apa yang kita lakukan.Maka jadikanlah hidup anda semanis gula-gula dan jangan sesekali menukarnya menjadi tawar.



No comments:

Post a Comment